Burn Fat : Hier zijn 14 van de beste manieren om snel vet te verbranden en om gewichtsverlies te bevorderen.

Burn Fat of je nu op zoek bent naar een betere algehele gezondheid of gewoon wilt afslanken met het oog op de zomer, het afbranden van overtollig vet kan een hele uitdaging zijn. Naast dieet en lichaamsbeweging zijn er tal van andere factoren die gewichts- en vetverlies kunnen beïnvloeden. Gelukkig zijn er een heleboel eenvoudige stappen die je kunt nemen om gemakkelijk en snel je vetverbranding te verhogen.

Hier zijn 14 van de beste manieren om snel vet te verbranden en om gewichtsverlies te bevorderen.

1. Begin met krachttraining voor Burn Fat

Krachttraining is een vorm van training waarbij u uw spieren tegen weerstand moet samentrekken. Het bouwt spiermassa op en vergroot de kracht.

Meestal bestaat krachttraining uit het heffen van gewichten om na verloop van tijd meer spieren te krijgen.

Uit onderzoek is gebleken dat krachttraining meerdere gezondheidsvoordelen heeft, vooral als het gaat om vetverbranding.

In een studie bleek krachttraining het inwendige vet te verminderen bij 78 mensen met het metabool syndroom. Visceraal vet is een type vet dat gevaarlijk is voor de gezondheid en dat zich rondom de organen van de buik bevindt.

Een andere studie toonde aan dat 12 weken krachttraining in combinatie met aerobe training doeltreffender was in het verminderen van lichaamsvet en buikvet dan aerobe training alleen.

Ook kan krachttraining helpen om spiermassa te behouden, hetgeen kan leiden tot een toename van het aantal calorieën dat uw lichaam in rusttoestand verbrandt.

In een rapport werd gesteld dat 10 weken weerstandstraining het aantal calorieën dat in rust verbrand wordt kan met 7% verhogen en het vetgewicht met 1,8 kg verminderen.

Met behulp van oefeningen op basis van lichaamsgewicht, gewichten heffen of gebruik maken van fitnessapparatuur zijn een aantal eenvoudige manieren om te beginnen met krachttraining.

Burn Fat samengevat

Het is bewezen dat krachttraining het energieverbruik in rust verhoogt en buikvet vermindert, vooral in combinatie met aerobe training.

2. Volg een eiwitrijk dieet voor Burn Fat

Het opnemen van meer eiwitrijke voedingsmiddelen in uw dieet is een effectieve manier om uw eetlust te verminderen en meer vet te verbranden (burn fat).

In feite hebben meerdere onderzoeken aangetoond dat het eten van meer hoogwaardige eiwitten in verband wordt gebracht met een lager risico op buikvet.

Uit een onderzoek bleek ook dat een eiwitrijk dieet kan bijdragen aan het behoud van spiermassa en een goede stofwisseling tijdens het afvallen.

Een verhoogde eiwitinname kan ook het gevoel versterken dat u vol zit, de eetlust verminderen en het aantal calorieën verminderen om gewichtsverlies te bevorderen.

Probeer elke dag een aantal porties van eiwitrijke voedsel in je dieet op te nemen voor een betere vetverbranding (Burn Fat).

Enkele voorbeelden van eiwitrijke voedingsmiddelen zijn vlees, zeevruchten, eieren, peulvruchten en zuivelproducten.

Kort samengevat

Meer proteïnen wordt in verband gebracht met een lager risico op buikvet. Het verhogen van uw
eiwitinname kan de eetlust verminderen, de calorie-inname verlagen en de spiermassa behouden.

3. Zorg voor meer slaap voor Burn Fat

Door vroeger naar bed te gaan of je wekker wat later te zetten, bevorder je de vetverbranding en voorkom je gewichtstoename.

Verschillende studies hebben aangetoond dat er een verband bestaat tussen voldoende slaap en gewichtsverlies.

Een onderzoek bij 68.183 vrouwen heeft uitgewezen dat vrouwen die gedurende 16 jaar dagelijks gemiddeld vijf of korter sliepen een grotere kans hadden om aan te komen dan vrouwen die meer dan zeven uur per nacht sliepen.

Volgens een ander onderzoek bleek dat een betere slaapkwaliteit van tenminste zeven uur slaap per nacht leidt tot 33% meer kans op succesvol gewichtsverlies bij 245 vrouwen die deelnamen aan een gewichtsverliesprogramma van zes maanden.

Andere studie wijst uit dat slaapgebrek kan leiden tot veranderingen van hormonen die de hongergevoelens beïnvloeden, tot grotere eetlust en een hoger risico op obesitas.

Ook al heeft iedereen behoefte aan een verschillende hoeveelheid slaap, blijkt uit de meeste onderzoeken dat het krijgen van minstens zeven uur slaap per nacht de meeste voordelen biedt als het gaat om lichaamsgewicht.

Hou je aan een regelmatig slaapschema, beperk je inname van cafeïne en minimaliseer je gebruik van elektronische apparaten voor het slapengaan ter ondersteuning van een gezonde slaapcyclus.

Kort samengevat

Het nemen van voldoende slaap leidt tot minder eetlust en honger, en een lager risico op gewichtstoename.

4. Azijn toevoegen aan uw dieet voor Burn Fat

Azijn een welbekend om zijn gezondheid bevorderende eigenschappen.

Niet alleen heeft azijn een gunstige invloed op de gezondheid met betrekking tot het hart en bloedsuikerspiegel, maar uit onderzoek blijkt dat een verhoogde inname van azijn kan helpen bij het verbranden van vet.

Uit een studie bleek dat door het dagelijks consumeren van 1-2 eetlepels (15-30 ml) azijn over een periode van 12 weken het lichaamsgewicht, buikvet en de gemiddelde tailleomtrek verminderde.

De consumptie van azijn blijkt ook het gevoel van verzadiging te versterken en de eetlust te verminderen.

Uit een ander klein onderzoek onder 11 mensen bleek dat toevoeging van azijn aan het dieet leidde tot een vermindering van de dagelijkse calorie-inname met maximaal 275 calorieën.

Azijn kan gemakkelijk in uw dieet worden opgenomen. Bijvoorbeeld, veel mensen verdunnen appelciderazijn met water en drinken het enkele malen per dag als drank bij de maaltijd.

Maar als azijn drinken niet aangenaam is, bestaat er ook zoiets om dressings, sauzen en marinades te maken.

Kort samengevat

Het gebruik van azijn kan helpen het gevoel van volheid (verzadiging) te verhogen, calorie-inname te verminderen en lichaamsvet te beperken.

5. Eet meer gezonde vetten voor Burn Fat

Hoewel het contra-intuïtief lijkt, zou het verhogen van uw inname van gezonde vetten juist kunnen helpen gewichtstoename te voorkomen en een vol gevoel te behouden.

Vet heeft tijd nodig om te verteren en helpt het legen van de maag te vertragen, wat eetlust en hongergevoel kan verminderen.

Een studie wees uit dat het volgen van een mediterraan dieet met veel gezonde vetten afkomstig uit olijfolie en noten in verband werd gebracht met een lager risico op gewichtstoename ten opzichte van een vetarm dieet.

Uit een andere kleinschalige studie ontdekte dat wanneer mensen op afslankdieet elke dag twee eetlepels (30 ml) kokosolie innamen, dat ze meer buikvet kwijtraakten dan degenen die sojaolie kregen.

Inmiddels werd in menselijke en dierlijke studies aangetoond dat ongezonde vetsoorten zoals transvetten het lichaamsvet, de tailleomtrek en het buikvet juist doen toenemen.

Olijfolie, kokosolie, avocado’s, noten en zaden zijn slechts een paar voorbeelden van gezonde vetsoorten die een gunstige invloed kunnen hebben op het verbranden van vet (Burn Fat).

Vergeet echter niet dat gezonde vetten nog een hoog aantal calorieën bevatten, dus zorg dat je niet te veel vetten consumeert. In plaats van meer vet te eten, kunt u proberen de ongezonde vetten in uw dieet te vervangen door gezondere vetsoorten.

Kort samengevat

Vetten worden langzaam verteerd, en helpen dus de eetlust te verminderen. Een hogere inname van gezonde vetten wordt geassocieerd met een lager risico op gewichtstoename en minder lichaamsvet.

6. Drink gezondere dranken voor Burn Fat

Gesuikerde dranken inruilen voor gezondere drankjes is een van de makkelijkste manieren om de vetverbranding te verhogen.

Bijvoorbeeld, dranken met suiker zoals frisdrank en sap bevatten veel calorieën en hebben weinig voedingswaarde.

Alcohol bevat ook veel calorieën en heeft als bijkomend effect dat de weerstand vermindert, met als gevolg dat je sneller geneigd bent om meer te eten.

Studies hebben aangetoond dat het consumeren van gesuikerde dranken en alcohol in verband wordt gebracht met een hoger risico op buikvet.

Door uw inname voor deze soorten drank te beperken, wordt de hoeveelheid calorieën minder en houdt u uw taille onder controle.

Kies in plaats daarvan voor calorievrije dranken zoals water of groene thee.

In een studie die 12 weken duurde, heeft het drinken van 500 ml water voor de maaltijd geleid tot een gewichtsverlies van 2 kilo, in vergelijking met de controlegroep.

Een andere geweldige optie is groene thee. Het bevat cafeïne en is rijk aan antioxidanten, een combinatie van beide die kan helpen voor een betere vetverbranding (Burn Fat) en metabolisme.

Uit een onderzoek bij 12 volwassenen is bijvoorbeeld gebleken dat de verbranding van vet met 12% werd verhoogd door gebruik te maken van groene thee-extract ten opzichte van een placebo.

Vervang een of twee porties calorierijke dranken voor een glas water of een kop groene thee en je hebt een eenvoudige manier gevonden om de vetverbranding te bevorderen.

Kort samengevat

Gesuikerde en alcoholische dranken worden in verband gebracht met een hoger risico op buikvet. Het is aangetoond dat groene thee en water leiden tot gewichtsverlies en vetverbranding.

7. Eet wat meer vezels voor Burn Fat

Deze vezels absorberen water en gaan langzaam doorheen het spijsverteringskanaal, en geven je langer een vol gevoel.

Volgens sommige studies kunnen vezels beschermen tegen gewichtstoename en vetophoping.

Uit een onderzoek bij 1.114 volwassenen is gebleken op basis van een verhoging van de inname van oplosbare vezels met 10 gram per dag gedurende een periode van vijf jaar een vetverlies van 3,7% van het buikvet van de deelnemers werd vastgesteld, zonder dat er andere veranderingen in dieet of lichaamsbeweging plaatsvonden.

Een andere studie toonde ook aan dat het verhogen van de vezelinname leidde tot een gevoel van verzadiging en een vermindering van het hongergevoel. In feite werd een toename van 14 gram vezels per dag geassocieerd met een daling van 10% in calorie-inname.

Sterker nog, over een periode van vier maanden was er een verband tussen de vezelinname en een gewichtsverlies van bijna 2 kg.

Fruit, groenten, peulvruchten, volle granen, noten en zaden zijn een paar voorbeelden van vezelrijke voedingsmiddelen die vetverbranding en gewichtsverlies een boost geven.

Kort samengevat

Door een hogere inname van vezels leidt tot vetverlies, verminderde calorie-inname en
een groter gewichtsverlies.

8. Verminder het gebruik van geraffineerde koolhydraten voor Burn Fat

Het verminderen van geraffineerde koolhydraten kan bijdragen aan het verliezen van extra vet.

Geraffineerde granen worden tijdens de verwerking ontdaan van hun zemelen en kiem, met als resultaat een eindproduct dat weinig vezels en voedingsstoffen bevat.

Geraffineerde koolhydraten hebben ook vaak een hogere glycemische index, die kan zorgen voor pieken en dalen in de bloedsuikerspiegel, met als gevolg een groter hongergevoel.

Uit onderzoek blijkt dat een dieet met veel geraffineerde koolhydraten kan leiden tot meer buikvet.

Daarentegen wordt een dieet met een hoog gehalte aan volle granen geassocieerd met een lagere body mass index en lichaamsgewicht, en een kleinere tailleomvang.

Uit een onderzoek bij 2834 mensen is ook gebleken dat mensen met een hogere inname van geraffineerde granen de neiging hadden om een grotere hoeveelheid ziekmakend buikvet te hebben, terwijl degenen die meer volle granen aten een geringere afname van dit vet hadden.

Voor de beste resultaten, beperk de inname van geraffineerde koolhydraten uit deegwaren, bewerkte voedingsmiddelen, pasta’s, wit brood en ontbijtgranen. Vervang ze door volle granen zoals volkoren, quinoa, boekweit, gerst en haver.

Kort samengevat

Geraffineerde koolhydraten bevatten weinig vezels en voedingsstoffen. Ze kunnen het hongergevoel verhogen en veroorzaken pieken en dalen in het bloedsuikergehalte. Het consumeren van geraffineerde koolhydraten wordt ook in verband gebracht met meer buikvet.

9. Doe meer aan cardio voor Burn Fat

Een van de meest voorkomende vormen van lichaamsbeweging is cardio, ook wel aërobe oefening genoemd. Cardio wordt gedefinieerd als elke vorm van lichaamsbeweging die met name het hart en de longen traint.

Door cardio aan je routine toe te voegen, versterk je je vetverbranding het best.

Uit een onderzoek van 16 studies bleek bijvoorbeeld het volgende: hoe meer mensen aan aërobe deden, hoe meer buikvet ze kwijtraakten.

Andere studies hebben aangetoond dat aërobe sport de spiermassa kan doen toenemen en kan leiden tot een afname van buikvet, tailleomtrek en lichaamsvet.

De meeste onderzoeken bevelen tussen 150-300 minuten matige tot zware lichaamsbeweging per week aan, of ruwweg 20-40 minuten cardio per dag.

Hardlopen, wandelen, fietsen en zwemmen zijn slechts enkele voorbeelden van een paar cardio-oefeningen die vet helpen verbranden en gewichtsverlies in gang zetten.

Kort samengevat

Studies geven aan dat naarmate mensen meer aerobic oefeningen doen, ze meer buikvet verliezen. Cardio kan ook helpen bij het verminderen van de tailleomtrek, het verlagen van lichaamsvet en vergroting van de spiermassa.

10. Drink Koffie voor Burn Fat

Cafeïne is een belangrijk ingrediënt van bijna elk vetverbrandend supplement (Burn Fat supplementen), en met een goede reden.

Cafeïne in koffie werkt stimulerend op het centrale zenuwstelsel en verhoogt de stofwisseling en de afbraak van vetzuren.

Onderzoek heeft aangetoond dat cafeïne-inname het energieverbruik tijdelijk opvoert en de stofwisseling met 3-11% verbetert.

Uit een groot onderzoek met meer dan 58.000 mensen is gebleken dat een hogere cafeïne-inname verband hield met minder gewichtstoename over een periode van 12 jaar.

Uit een ander onderzoek bleek dat een hogere cafeïne-inname bij 2623 mensen gepaard ging met een hogere mate van succes om het gewicht te behouden.

Om maximaal te genieten van de gezondheidsvoordelen van koffie, moet je de room en suiker overslaan. Drink hem liever zwart of met een beetje melk om te voorkomen dat de extra calorieën zich opstapelen.

Kort samengevat

Koffie bevat cafeïne, een stof die de vetafbraak stimuleert en het metabolisme verhoogt. Studies tonen aan dat een hogere cafeïne-inname geassocieerd wordt bij meer gewichtsverlies.

11. Doe aan HIIT oftewel Intervaltraining met hoge intensiteit voor Burn Fat

Intervaltraining met hoge intensiteit, ook bekend als HIIT, is een vorm van training waarbij snelle inspanningspieken worden gecombineerd met korte herstelperioden om de hartslag hoog te houden.

Studies tonen aan dat HIIT zeer effectief werkt bij het opvoeren van vetverbranding en gewichtsverlies.

Uit een onderzoek bleek dat jonge mannen die drie keer per week 20 minuten HIIT uitvoerden over een periode van 12 weken gemiddeld 2 kg lichaamsvet kwijtraakten, ondanks het feit dat ze verder geen veranderingen in hun dieet of levensstijl hadden aangebracht.

Het buikvet nam ook met 17% af, evenals de tailleomvang.

HIIT kan je ook helpen om meer calorieën te verbranden in een kortere tijd dan andere vormen van cardio.

Volgens een onderzoek hebben mensen met HIIT tot 30% meer calorieën verbrand dan wanneer ze andere oefeningen deden, zoals fietsen of joggen, in dezelfde tijdsduur.

Een eenvoudige manier om met HIIT te beginnen is door 30 seconden per keer af te wisselen tussen wandelen en joggen of sprinten.

Met een korte rustperiode ertussen kun je ook oefeningen als burpees, push-ups of squats met elkaar afwisselen.

Kort samengevat

HIIT kan de vetverbranding (Burning Fat) verhogen en meer calorieën verbranden in een kortere tijd dan andere vormen van lichaamsbeweging.

12. Voeg Probiotica toe aan uw dieet voor Burn Fat

Probiotica is een soort goede bacteriën in het spijsverteringskanaal waarvan is aangetoond bij te dragen aan een betere gezondheid.

De bacteriën in je darmen blijken zelfs een rol te spelen bij alles van immuniteit tot geestelijke gezondheid.

Meer probiotica innemen via voedsel of supplementen kan ook helpen om je vetverbranding (Burn Fat) te stimuleren en je gewicht onder controle te houden.

Een onderzoek van 15 studies toonde aan dat bij mensen die probiotica gebruikten een aanzienlijke afname van hun lichaamsgewicht en vetpercentage werd gezien, vergeleken met mensen die een placebo toegediend kregen.

Een andere groep mensen die probiotica slikten, bleek te helpen bij het voorkomen van vet- en gewichtstoename dankzij probiotica.

Vooral sommige soorten probiotica uit het geslacht Lactobacillus helpen effectief bij gewichts- en vetverlies.

Een studie waarbij 2800 mensen werden onderzocht, heeft uitgewezen dat het eten van yoghurt met Lactobacillus fermentum of Lactobacillus amylovorus bacteriën leidde tot een vermindering van het lichaamsvet met 3-4%.

Het gebruik van supplementen is een snelle en makkelijke manier om elke dag een geconcentreerde dosis probiotica binnen te krijgen.

Je kunt ook probiotica-rijke voedingsmiddelen aan je dieet toevoegen, zoals kefir, tempeh, natto, kombucha, kimchi en zuurkool.

Kort samengevat

Door het nemen van probiotica supplementen of het verhogen van uw inname van probiotica via voedsel helpen het lichaamsgewicht en het vetpercentage te reduceren.

13. Verhoog uw ijzerinname voor Burn Fat

IJzer is een belangrijk mineraal dat vele vitale functies bijdraagt aan de gezondheid van het lichaam.

Net als andere nutriënten, zoals jodium, heeft een tekort aan ijzer mogelijk gevolgen op de gezondheid van uw schildklier. Deze kleine klier in uw hals scheidt hormonen af die uw stofwisseling regelen.

Meerdere studies hebben aangetoond dat een laag ijzergehalte in het lichaam geassocieerd wordt met een verminderde werking van de schildklier en een verstoring in de productie van schildklierhormonen.

Bekende symptomen van hypothyreoïdie, of een verminderde werking van de schildklier, zijn onder meer zwakte, vermoeidheid, kortademigheid en gewichtstoename.

Ook een ijzertekort kan leiden tot symptomen als vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn en kortademigheid.

Door een ijzertekort aan te pakken, kan uw stofwisseling efficiënter werken en vermoeidheid tegengaan, waardoor uw activiteitenniveau toeneemt.

Uit het onderzoek blijkt zelfs dat wanneer 21 vrouwen behandeld werden tegen ijzertekort, bleek dat hun lichaamsgewicht, tailleomtrek en body mass index was afgenomen.

Spijtig genoeg nemen veel mensen niet genoeg ijzer in hun voeding op.

Vrouwen, baby’s, kinderen, veganisten en vegetariërs lopen allemaal een hoger risico op een tekort aan ijzer.

Zorg ervoor dat je voldoende ijzerrijke voedingsmiddelen in je dieet opneemt om te voorzien in je ijzerbehoefte en om je metabolisme en energieniveaus op peil te houden.

Je vindt ijzer in vlees, gevogelte, zeevruchten, verrijkte granen en graanproducten, groene bladgroenten, gedroogd fruit en bonen.

Kort samengevat

Een tekort aan ijzer leidt tot een verminderde werking van de schildklier en veroorzaakt symptomen zoals vermoeidheid en kortademigheid. Uit een studie bleek dat het behandelen van ijzertekort bijdroeg tot gewichtsverlies.

14. Probeer intermittent Fasting voor Burn Fat

Intermittent fasting is een eetpatroon waarbij wordt gewisseld tussen periodes van eten en vasten.

Onderzoek heeft uitgewezen dat intermitterend vasten bijdraagt tot gewichtsverlies en vetverlies.

Er is een onderzoek uitgevoerd naar de effecten van intermitterend vasten, waaronder vasten op wisseldagen – hierbij worden vastendagen afgewisseld door dagen met normaal eten.

De onderzoekers ontdekten dat afwisselend vasten over een periode van 3-12 weken het lichaamsgewicht met 7% verminderde en het vetgehalte met 5,5 kg deed slinken.

Uit een andere studie is gebleken dat wanneer men elke dag gedurende een periode van acht uur uitsluitend vast, in combinatie met weerstandstraining zowel de vetmassa afneemt als de hoeveelheid spiermassa in stand wordt gehouden.

Er zijn verschillende soorten intermittent fasting, waarbij je alleen op bepaalde dagen van de week eet en op andere dagen beperkt eet.

Enkele populaire vormen van intermitterend vasten zijn Eat Stop Eat, Warrior Diet, 16/8 methode en 5:2 dieet.

Probeer een variatie te vinden die past in jouw schema en levensstijl en experimenteer gerust om uit te vinden wat voor jou het beste werkt.

Kort samengevat

Intermittent fasting heeft aangetoond dat het lichaamsgewicht en lichaamsvet doet afnemen en draagt bij tot het behouden van spiermassa indien gecombineerd met weerstandstraining.

Conclusie

Er zijn genoeg Burn Fat opties beschikbaar om u te helpen bij het afvallen van overtollig vet en het verbeteren van uw gezondheid. Door een paar gezonde gewoonten in uw routine op te nemen en uw eetgewoonten te veranderen, verandert er al veel. De kleinste veranderingen in uw levensstijl hebben al een krachtig effect op uw vetverbranding. Zorg ervoor dat u deze eenvoudige tips combineert met een gezond, gevarieerd dieet en met een actieve levensstijl om gelijktijdig de vetafbraak te stimuleren en uw algehele gezondheid te verbeteren.

Door admin

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *